ThiS Is My BLog, I CaN WrItE WhaTeVeR I WaNt~ If YoU FeeL ANnOyEd Or UnComForTabLe WitH aLL My cRap, YoU CaN JusT Go aWaY ~Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind. ~i dUn giVe a DAMN on wUt ppL ThiNk aBoUt Me...

Friday, July 17, 2009

iNCiDeNt...

.

kejadian : Jatuh*patah tangan*
tempat : pasar malam *kemaman*
tarikh : khamis *9 july 2009*


huhu...
dh lame xpost story...
ma sakit,xda sape nak jge...
so aku la yg jge ma kat hospital...
ma tpaksa kena operate sbb nak masuk besi dlm tangan...
cian plak ma kna tanggung semua nie...
skang ma dh xleh nak wat keje yg berat2 lgi...
mcm mane ntah malam 2 ma g pasar malam ngan abah,kak ina n ank2 k.ina ma leh jatuh...ma ckp tpijak lubang,tp lubang xda la besar mane pun...ye la kan,benda dh nak jadi...kat mane2 pun boleh jadi...ye x?nak story ckit nie..
ekceli mse incident 2, aku xda kat umah...aku ade kt KL umah kakak aku,time cuti sem kan?cm biasa aku lepak2 umah kakak aku....hehe..
so kat umah aku tinggal la ma ngan abah je...adik aku dh smbg study balik dh...
kakak aku ade,tp dia xduduk umah aku,duk umah dia tp dekat je...dlm 500m je...kakak aku mmg htr anak2 dia umah ma,ma jge ank2 dia 2...
erm..nak djadikan citer lg,ari 2 besday amin*anak k.ina*,biasanya kakak aku akan igt n akan blanje kfc ke ape ke...tp boleh plak dia lgsg xigt besday anak dia ari 2,so biasa la...ma mls masak,k.ina ajak ma g pasar malam...tp malang xberbau,ma bleh plak jatuh kat ctu...
aku dapat col malam 2,ma jatuh,patah tangan...terkejot smpai xleh tdo malam 2...pagi esok teros balik kmaman ngan kakak2 n abg2 sumer....cian mak aku..kena hadapi semua nie...sedih plak aku tgk...tp tpaksa kna sabar...
dh benda nak jadi,nak wat cmne....
2 kli kena tarik tangan ma,nak bg tulang masuk elok,tp xmasuk gak...so...doktor suggest tangan ma kna operate,masok besi dlm tangan...

selasa *14july09*
aku la yg kena jge ma mse kat wad...sakit tulang blakang tubuh2 semua,xleh tdo aku mse kat hospital...tp nak wat cmne....untuk ibu tsayang,ape sje sggup aku lakukan......start ari rabu ma dh kena puasa...xleh makan,dokor ckp klu nak operate kna perot kosong,so ma puasa je la ari 2,lgsg xmkn ape2...

khamis *16july09*
ma msuk dewan bedah kol 9.30pg,aku tunggu kat luar je...ye la xdpt masok kan?col abah,suh amik aku sbb kol 10pg 2 aku nak balik kjp sbb aku nak mandi...so tinggal ma kejap,balik mandi siap2 pegi hospital balik,tp ma lom siap operate lagi..aku tunggu je kat luar dewan bedah 2,kol 12.30 baru ma kuar...semua adik badik xda,aku,abah n aidil je yg tunggu ma mse 2...adik badik semua xdpt cuti...xpe la,diorg sumer dh col ma sblm ma operate 2...alhamdulillah...ma slamat dh,dh xda ape2 dh...mase smpai kat wad 2,ma muntah2,lemah longlai...kesan dr ubat bius 2...cian kat ma...sedih aku tgk,nak bangun xdaya..nak kencing kna kencing dlm bekas yg dsediakan kat hospital,aku la yg kena buang basuh semua 2... ye lah..xdpt bgn kan...mlm bru ma dh mula sedar ckit...bru ma bleh makan sbb dh xmuntah2..doktor dtg check malam 2,doktor ckp ma dh boleh balik esok...alhamdulillah...syukur sgt2,ma xda ape2......cuma luka jelah kat tangan ma 2...sbb kena bedh kan?luka 2 kena cuci selang 1 hari..
skang dh ade kat umah ma pun tgh rehat...tangan dia asyik sakit je...sian ma...aku xsmpai ati nak tgk,bla tgk lebih2 kang,mula la aku nak emosi plak......huhuhu...mse tangan ma kna tarik pun,aku xleh tgk,menangis2 aku...cian plak...ma kate sakit sagt2...huhu
nak tgk pic kat bawah nie...??jom...

x-ray tangan ma,dua2 patah

ma mse pkai simen




ma bru siap dioperate *masih lemah*

aku yang keboringan*cewah...ade jugak aku*hehe




0 comments

 
Powered By Blogger

nuffnang

>